Jak efektywnie wykorzystać wakacje?

by - 06:19


Piękna pogoda, odpoczynek po całym roku ciężkiej pracy, nadrobienie książkowych i filmowych zaległości – to tylko niektóre propozycje na spędzenie wolnego czasu. Zazwyczaj nastawiamy się na odpoczynek, nie planując niczego konkretnego…
Może warto wykorzystać ten czas produktywnie: zrealizować pomysły odkładane wciągu roku szkolnego na bliżej nieokreślone ‘później’ lub spróbować zupełnie czegoś nowego? 


Praca

Chyba najbardziej oczywista rzecz (zaraz po „nicnierobieniu”). Młodzież najczęściej celuje w sprzedaż lub gastronomię. Nic w tym dziwnego – to dziedziny, które po pierwsze – nie wymagają żadnego kierunkowego wykształcenia, po drugie właśnie w sezonie letnim wzrasta zapotrzebowanie na pracowników sektora usług.

O czym należy pamiętać?
  • Przede wszystkim umowa – powinniście ją dostać pierwszego dnia w dwóch egzemplarzach (jeden dla Ciebie, drugi dla pracodawcy). Póki nie dostaniesz dokumentu, nie podejmuj żadnych czynności zleconych przez pracodawcę – to przecież umowa jest podstawą otrzymania wynagrodzenia, i potwierdza, że rzeczywiście byłeś zatrudniony w danym miejscu.
  • Dzień próbny to druga dyskusyjna kwestia. Zrozumiałym jest, że pracodawca nie chce zatrudniać nikogo ‘w ciemno’, ale coraz częstszą praktyką jest przyjmowanie młodych ludzi na dni próbne, które kończą się (tylko i wyłącznie) obietnicami ze strony pracodawcy. Nie zgadzajcie się na tego typu formę ‘sprawdzenia’, bo na 99% staniecie się darmową siłą roboczą!


Wolontariat, praktyki

Jeżeli chcesz zdobyć doświadczenie zawodowe w konkretnej dziedzinie (studia/szkoła średnia), a przy okazji poznać ludzi o podobnych zainteresowaniach postaw na wolontariat/praktyki.

Zalety?
Wdrożysz się w wyuczony w teorii zawód, poznasz nowych ludzi o takich samych zainteresowaniach a wpis w CV na pewno zaprocentuje w przyszłości! 

Nauka języków
                            

Bạn đang nói chuyện trong tiếng Việt? Ja też nie, ale zamierzam się nauczyć :)
Wietnam jest krajem, który zawsze chciałam odwiedzić, dlatego też stawiam na ten język. Poznanie podstaw na pewno ułatwi mi porozumiewanie się z ‘tubylcami’, a znajomość chociażby podstaw mało popularnego języka zaprocentuje w przyszłości.
Jeżeli wolisz mniej hardkorowe opcje  (języki europejskie) nie ma sprawy :_ Mnogość aplikacji
i programów na pewno Ci ułatwi naukę.
Zamierzasz tylko podszkolić język? Ulubione filmy i seriale obejrzane w oryginalnej wersji językowej (z polskimi napisami lub bez) nadają się do tego idealnie. Podobną funkcję pełni też czytanie newsów na zagranicznych portalach.

Pamiętaj – nauka nie musi być nudna!

Ruszaj w świat!


Opcja dla odważnych. Zamknij oczy i wskaż palcem dowolne miejsce na mapie. Później wszystko zależy od Ciebie. 
W kraju? Zagranicą? Samolotem czy pociągiem? 
Hotel/coachsurfing /Air b’n’b a może jednak pod namiotem? 
Niezależnie, w jaki sposób planujesz podróżować i gdzie spać, bądź pewien, że tak spędzony czas pozostawi po sobie wiele wspomnień. 
Nie ukrywam, że właśnie podróże są moim ulubionym sposobem na spędzanie wolnego czasu – do tej pory zwiedziłam już 17 krajów (w większości „na własną rękę” :)), i nie mogę się doczekać kolejnej wyprawy.
Podróże to wspaniała przygoda, dzięki której poznajemy nowe miejsca, kultury, ludzi,
Ale to też forma nauki i zbierania nowych doświadczeń - pamiętajcie o tym  :)


A jakie są Wasze sposoby na efektywne wykorzystanie czasu wolnego?

Zobacz też

46 komentarze

  1. Ja też uwielbiam podróżować. W tym roku wybieram się z przyjaciółmi pod namiot. A co do języków próbuję doskonalić swój angielski, bo pozostawia wiele do życzenia. :)
    Nietypowo-i-ciekawie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje pod namiotem - wspomnienia z dzieciństwa na wsi :)
      Ja w tym roku Warmia, Mazury, Małopolskie (Kraków) i Katalonia (Barcelona) :D

      Usuń
  2. Ja próbowałam w tym roku moich sił, aby znaleźć pracę niestety nie udało się, więc korzystam z wakacji na 100%.
    Pozdrawiam!
    http://verqsq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę, że byłaś w tylu różnych miejscach :) sama chciałabym w przyszłości zwiedzić wiele pięknych krajów! Co do wakacji... wciąż uparcie szukam jakiejś sezonowej pracy, do tej pory jeszcze niczego nie znalazłam, ale mam nadzieje, ze w końcu się uda! Powodzenia w dalszym blogowaniu, niech wena bedzie z Tobą! pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podróże to piękna sprawa :-) ja w te wakacje wybieram sie do Pragi i na wyspy kanaryjskie...wreszcie odpocznę
    Pozdrawiam
    jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała mieć wakacje, brakuje mi tego błogiego spokoju i lenistwa. Niestety całe moje wakacje to "praca". W sumie nie takie niestety, przynajmniej będą pieniążki :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. W roku akademickim praca i szkoła, teraz 'tylko' praca ;)

      Usuń
  6. Chciałabym podróżować, ale to jeszcze za rok - dwa jak mała trochę lepiej będzie je znosić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja całe wakacje przesypiam.. To, według mnie, najciekawszy sposób na efektywne wakacje, haha.

    Pozdrawiam i zapraszam - mój malutki kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  8. ja przez wakacje staram się wypoczywać, by przetrwać kolejny rok nauki ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja szukam stałej pracy, ale z tym to nie jest łatwo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zeszłym roku miałam ten sam problem. Zajęło mi prawie trzy miesiące, aby znaleźć stabilne zatrudnienie.

      Usuń
  10. 17 krajów - zazdroszczę ! :)Sama spędzam wakacji dość aktywnie - jeżdżąc na rowerze po 30/40 km dziennie :D



    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lista nie jest zamknięta, w tym roku planuję ją poszerzyć o kolejną pozycję :]

      Usuń
  11. Ja w te wakacje jestem dosyć leniwa. Przez pierwszy miesiąc jeżdżę po lekarzach,ale byłam też nad morzem. W drugim może UK i ponownie nad polskie morze :)
    Pozdrawiam i obserwuję !
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie spodobał mi się pomysł z wybieraniem na chybił trafił celu podróży! Chcę w przyszłości jeździć po całym świecie, a celując palcem w mapę moglabym obierać przyszłe wyjazdy!:) Ja przed rozpoczęciem wakacji postanowiłam oglądać serial w oryginale, a filmy w oryginale lub z ang. napisami, bo chcę jak najlepiej osłuchać się z językiem. Dużo czasu poświęcam też pasjom, znajomym i książkom :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w przyszłym roku planuję podróż 'na koniec świata". Europa powoli mi się nudzi :)

      Usuń
  13. W te wakacje miałam już jedną pracę, ale mój pracodawca był bardzo nieogarnięty, byłam tam raczej tanią siłą roboczą...Teraz mam możliwość otrzymania pracy i mam nadzieję, ze przynajmniej miesiąc popracuję :)
    Dzięki za odwiedziny! ♥
    Zapraszam: mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje sposoby na wykorzystanie czasu wolnego to przede wszystkim rozwijanie pasji ^^ Bardzo fajny post!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny i bardzo przydatny post!
    W wolnym czasie bardzo lubię podróżować :)

    Blackminniee

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się wziąć za języki, bo ostatnio coraz więcej słówek mi z głowy wypada.
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne pomysły! Ja właśnie myślę nad wolontariatem! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja to chyba jestem inny. Nigdy w życiu nie wykorzystywałem wakacji na pracę. Chyba, że jakieś jednodniowe zlecanie jak pomalowanie płotu. czy pomoc w przeprowadzce. Wakacje wolałem spędzić na odpoczynku. nie po to zasuwałem cały rok, zasuwać jeszcze podczas odpoczynku.
    Co do podróży to ciągle jeszcze nie znam aż tak dobrze własnego województwa, żebym musiał wyjeżdżać gdzieś dalej. Ciągle poznaje nieznane mi tereny i ludzi w najbliższej okolicy. Jak już nie będzie czego wkoło odwiedzać, wyjadę gdzieś w polskę, której też aż tak dobrze nie znam. Prawdopodobnie za granicę wyjeżdżać nie będę, bo mi życia nie starczy. Ale swój kraj poznam chociaż centymetr po centymetrze.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jeszcze pracy nie szukałam, ale nie mogę się doczekać września bo wtedy planuje coś podłapać :)

    Truskaweczka (klik) NOWY POST

    OdpowiedzUsuń
  20. Great post just as your all blog. I think that you are an awesome blogger, and I wish you luck in future! Kisses :* If you want, look my blog and follow me if you like it. <3
    CALLOFBEAUTY

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja bym chciała złapac jaką prace na codzień ale mam tylko weekendową ;p fajny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetnie napisany post, zdjęcia również cudowne
    zostawiam obserwacje i zapraszam do siebie! :) W A Y N V

    OdpowiedzUsuń
  23. Cóż.. mój sposób na efektywne wykorzystanie wakacji to praca. Chociaż ja już wakacji nie będę miała bo szkołę skończyłam :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja miałam w planach podszkolić angielski i opanować podstawy rosyjskiego :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtrudniejsza w rosyjskim jest cyrylica, później jakoś leci :)

      Usuń
  25. Świetne pomysły, ja już 3 wakacje z rzędu spędzę pracując i ucząc się języka, chyba inaczej sobie tego nie wyobrażam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, z tym, że praca pełnoetatowa- stała :)

      Usuń
  26. W te wakacje zamierzam jak najwięcej podróżować. Mam w planach wyjazd do Hiszpanii, ale postanowiłem skupić się na zwiedzaniu Polski. Góry, morze, mazury i jak najwięcej miast!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne porady! Ja zamierzam oczywiście zająć się trochę bardziej blogiem, z racji tego, że mam więcej wolnego czasu oraz podszkolić swój angielski. I być może nauczyć jakiegoś języka :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pewno lepiej zrobić cokolwiek niż przeleżeć całe wakacje, choć odpoczynek też jest potrzebny :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ja też wypoczywam - w końcu po to jest czas wolny :)

      Usuń
  29. Ja wlasnie spedzam czas na nic nierobieniu ;d ale pora poszukac jakiegos zajecia ;d

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam ;* odwdzieczam sie za kazdą obserwacje ;*

    OdpowiedzUsuń
  30. Wakacje to idealny czas na poznawaniu nowych krajów i miejsc :)
    Nalkaa Blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Wspaniały pomysł na post :)


    Jeżeli lubisz czytać książki, zapraszam na mój blog, może znajdziesz coś dla siebie? ❤
    http://booksyourlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja od poniedziałku zaczynam pracę, z czego jestem w sumie całkiem zadowolona ;) Mam nadzieję, że w sierpniu bądź we wrześniu uda mi się gdzieś wyskoczyć i odpocząć. Pozdrawiam. asfragileasice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. ja musze wreszcie wdrozyc w swoje zycie to, aby planowac wszystkiego moje czynnosci, chce miec czas na wszystko :D glownie na nauke jezyka angieslkiego i rozwijanie bloga :)

    obserwuje i mam nadzieje na rewanz :)
    za wszystko się odwdzięczam JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń

Gdzieś na świecie płacze mała panda ... Rozwesel ją - zostaw komentarz ❤