7 rzeczy, które musisz zrobić w Atenach

by - 22:05



Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: grafika Google
rzeczy, które musisz zrobić w Atenach rzeczy, które musisz zrobić w Atenach
Ateny był moją ubiegłoroczną zimową destynacją. Idealna odskocznia od zimowej polskiej aury.
Temperatura pozwalająca na noszenie bluzek z krótkim rękawem, uprzejmi ludzie i mnogość atrakcji sprawiły, że stolica Grecji stała się jednym z moich ulubionych miejsc. 

Zapraszam więc na mocno subiektywną listę rzeczy które warto zrobić w Atenach.


1. Zwiedzać... za darmo

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: zasoby własne
                                   
Akropol, Świątynia Zeusa, i masa muzeów i to wszytko za darmo! Wystarczy posiadać legitymację studencką :)
Dzięki temu można zwiedzić najważniejsze atrakcje nie wydajając ani grosza.

2. Wejść na Lycabettus

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: grafika Google

Coś dla miłośników pieszych wędrówek, ale nie tylko! Wzgórze o wysokości 300 m. oferuje przepiękna panoramę greckiego miasta. Na szczycie znajduje się klimatyczna restauracja serwująca przepyszne jedzenie. Polecam szczególnie po zmierzchu - widok jest przepiękny!

3. Pójść na targ.

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: zasoby własne


Nigdy nie korzystam z posiłków oferowanych przez hotel. Zdecydowanie bardziej wolę postawić na lokalną kuchnię -tak też było i tym razem. Świeże pieczywo, ser feta i oliwki a także masa owoców to coś,  czego nie można pominąć będąc w Atenach.


4. I na pchli targ 

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: grafika Google

Organizowany w niedziele na placu Monastiraki. Można tam znaleźć wszystko: od zabawek poczynając na zastawie stołowej kończąc. Raj dla poszukiwaczy niecodziennych pamiątek i przedmiotów z duszą. Dla tych, którzy preferują tradycyjne pamiątki, na tymże placu można znaleźć jedne z najtańszych (magnesy za 0,5 euro!)

Z placu Monastiraki, patrząc w stronę Akropolu, można udać się w lewo (na wschód) i wejść w uliczki pełne sklepików, a właściwie butików z wszelakim dobrem. 

5. Zjeść Loukoumi...

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: grafika Google

Na  wyżej wspomnianym placu nie zabraknie również ulicznych sprzedawców oferujących greckie przysmaki, na przykład Loukumi, będące tradycyjnym greckim słodkim smakołykiem o smaku owocowym i konsystencji galaretki. Loukoumi zrobione jest z cukru, żelatyny i soków owocowych. Krojone w kostki i posypane cukrem pudrem

6. ... i mandarynkę prosto z drzewa

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: grafika Google

Nie żartuję!

7. Zwiedzić Ogród Narodowy.

Ateny na weekend poradnik przewodnik
Źródło: zasoby własne
Jest to jeden z najprzyjemniejszych rejonów miasta. Zawierają liczne zielone rośliny oraz małe zoo, które jest ostoja spokoju w Atenach. Kwiatów jest tu raczej niewiele, ale wytchnienie od letnich upałów i smogu zapewniają gęsto rosnące drzewa, krzewy i pnącza, stawy z kaczkami i szumiące cicho kanały irygacyjne. Początkowo były to prywatne ogrody królewskie, oczko w głowie królowej Amealii. Zostały one stworzone w latach czterdziestych XIX w. Złośliwi mówią, że w tamtych czasach niewielka grecka marynarka wojenna zajmowała się niemal wyłącznie przywożeniem tu ze wszystkich zakątków globu coraz to nowych gatunków rzadkich roślin, często przekazywanych w darze przez innych monarchów.



Zobacz też

70 komentarze

  1. Uwielbiam Grecję, niestety byłam tylko na wyspach, a na kontynentalnej jeszcze nie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. całkiem ciekawe. Nie wiedziałam o tym przysmaku. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie byłam nigdy w Grecji, ale mam nadzieję, że kiedyś będzie okazja :)
    Obserwuję!
    http://beatypunktwidzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam. to jedno z moich ulubionych miejsc w Europie!

      Usuń
  4. Z wielką chęcią weszłabym na Lycabettus, cudowne zdjęcia bu wyszły! :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok zapiera dech w piersiach, szczególnie po zmroku.

      Usuń
  5. Ciekawy post, świetne zdjęcia. Pozdrawiam :)
    claudeeen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis! Marzy mi się podróżowanie w przyszłości więc wszelkie rady są na wagę złota :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym wejść na Lycabettus! Świetne widoki i oczywiście zdjęcia na instagrama! Ja chciałabym poleceieć do Grecji, ale raczej nie myslałam o Atenach, tylko bardziej o Santorini ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja kontynentalna znacznie się różni od wysp, które są nastawione bardziej na turystów. Aby poczuć prawdziwy klimat tego państwa, polecam właśnie Ateny.

      Usuń
  8. Wow, tam musi być cudownie, niestety nigdy nie miałam okazji tak daleko podróżować. Świetny post, bardzo przydatny ;)

    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Najpierw muszę tam dotrzeć hahaha ♥
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie wymieniam się obserwacjami.

      Usuń
  10. Chętnie bym się tam wybrała, piękne widoki :)

    Obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przyjemnością poszłabym na taki targ :) Znajoma była w zeszłym tygodniu i stwierdziła, że pomarańcze owszem pięknie wiszą na drzewach ale są kwaśne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam w marcu - były bardziej dojrzałe ;)

      Usuń
  12. Widok z Lycabettus zapiera dech w piersi! Kiedyś chcę odwiedzić Ateny i kontynentalną Grecją, bo jej wyspy za każdym razem urzekały mnie magią :) Obserwuję.
    Mój blog, zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdjęcia zachęcają do podróżowania!

    OdpowiedzUsuń
  14. OOO, świetny wpis;) Z chęcią poszłabym na targ i pobuszowała po tych sklepikach:) Ja w zeszłym roku miałam jechać na objazdową wycieczkę po Grecji na własną rękę, ale niestety nie wyszło, może w tym roku dojdzie do skutku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, aby w tym roku się udało!

      Usuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lovely photos! I really like your post!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  17. Grecja jest piękna :)
    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym kiedyś zrobić tam te 7 rzeczy i jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. tak bardzo chcę pojechać do Grecji! :) obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za realizację marzenia!

      Usuń
  20. Świetny post, chciałabym kiedyś odwiedzić Ateny. W te wakacje wybieram się na Rodos. :)

    Obserwujemy? ;*
    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. jejku ja chce tam jechać <3 Wybiorę sie tam kiedyś na 100 %

    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie byłam w Atenach, a po przeczytaniu Twojego posta wiem, że muszę to nadrobić.
    Pięknie, smacznie i całkiem tanio :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Marzy mi się podróż do Hiszpanii oraz Gracji. Po mandarynkę prosto z drzewa chętnie bym sięgnęła. :D

    Zapraszam do mnie oraz zachęcam do polubienia mojej strony na fb. :)
    http://kosmetykowkraina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomyślałam sobie teraz o ciepłych krajach, słonecznej plaży, zachodach słońca, a potem spojrzałam na pluchę za oknem - nie ma to jak konfrontacja z okrutną rzeczywistością :D Na pchli targ udałabym się zawsze, wszędzie i o każdej porze! Tam można znaleźć tyle rzeczy, tyle ciekawostek, że aż głowa mała! Lycabettus - jak to pięknie wygląda! Jak będę w Grecji, to muszę tam pojechać!

    Pozdrawiam ♥

    pozagwiezdna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. myślę, że bardzo przydatny post. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam pojechać, szczególnie kiedy będę już posiadała legitymacje studencką

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Chciałabym pojechać do Grecji. Panorama z tego wzgórza jest taka cudowna *.* Mandarynki z drzewa jadłabym kilogramami.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jadłam Laukumi, ale jakoś mi nie zasmakowało szczególnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Marzą mi się Ateny, marzy mi się Grecja <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Moje siostry jadą w te wakacje do Grecji, wiec chyba bede musiala im podrzucic ten wpis :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie tam! Taki pchli targ bym na pewno odwiedziła -uwielbiam takie niecodzienne pamiątki, gadżety :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Marzenie, piękne te rzeczy do zrobienia :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Mandarynka prosto z drzewa o rany! :) Muszę koniecznie tam pojechać, szkoda, że już nie posiadam legitymacji studenckiej :(

    OdpowiedzUsuń
  33. Mnie jakoś Grecja nie kusi, nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas to był spontaniczny wybór - wahaliśmy się pomiędzy Mediolanem i Atenami i nie żałujemy wyboru.

      Usuń
  34. post jest swietny, super sie czytalo i mam nadzieje ze kiedys wykorzystam wskazowki <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Z chęcią bym tam pojechała i oczywiście wybrała się na pchli targ <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie pchli targ byłby pierwszym punktem na liście rzeczy do zrobienia :D

      Usuń
  36. Ja pracuję z cała gromadą Grekow. I przyznaję, że ten ich galaretkowy przysmak nie bardzo mi smakuje... co nie zmienia faktu, że do Aten bym się z miłą chęcią wybrała

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie wiem czy kiedykolwiek będe w Atenach, ale bede miała to na uwadze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam Grecję i miałam okazję zrobić wszystko opócz 4 i 7, ale mam nadzieję, że uda się zmienić i to bo to taki piękny kraj do którego z wielką przyjemnością i chęcią bym wróciła! ♥

    OdpowiedzUsuń
  39. Grecja- moje marzenie *.* Super post!

    OdpowiedzUsuń
  40. Kolega non stop namawia mnie na wycieczkę do Grecji, a ja zamiast od razu się zgodzić to jeszcze się zastanawiam XD Btw. nie wiedziałam, że za darmo można tyle zobaczyć ... Dobrze wiedzieć, na pewno się przyda :)
    Zazdroszczę Grecji i pozdrawiam cieplutko :)

    Zapraszam do mnie ♥
    Zapraszam do mnie ♥

    OdpowiedzUsuń
  41. w końcu trafiłam na posta, który będzie opisywał Grecję tak trochę od środka, a nie skupiał się jedynie na Krecie i morzu :P

    OdpowiedzUsuń
  42. Strasznie chciałabym pojechać do Aten i z przyjemnością zrobiłabym te rzeczy <3

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak byłam w Grecji to Ateny były jednym z elementów wycieczki, zwiedziłam też Olimp, 19 wieczną wioskę, łaźnie i kilka innych miejsc których nazw nie pamiętam ale tam jest tyle do zwiedzania że uhuhu. Podobało mi się też ludzie bo są naprawdę sympatyczni i jedzenie jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Grecja... Zawsze chciałam się tam wybrać, jednak jeszcze mi się nie udało... :) Jak będę już się tam wybierała, to znowu wrócę do tego posta :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Sama uwielbiam podróżować i twój blog mnie urzekł, gdyż jest bardzo wartościowy. Zostaję na dłużej i zapraszam do mnie. Pozdrawiam - amiluna-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. ekstra, szkoda, że już dawno nie jestem studentką. a o lokmie pierwszy raz słyszałam oglądając "Wspaniałe stulecie " :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Mnie Grecja nie porwała.. nawet nie wiem dlaczego, ale tak było. Byłam tam w sezonie może dlatego.. te tłumy brrr. Za do Włochy zwiedzałam poza sezonem i zakochałam się od pierwszej minuty. :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Nie byłam w Grecji, ale fakt zjedzenia mandarynki prosto z drzewa...skutecznie mnie zachęcił :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Przyda się na przyszłość... Chciałabym pozwiedzać Ateny ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja gdy byłam na Cyprze, wiele się nauczyłam od obywatelów ;) Uwielbiam Grecję!

    www.wkrotkichzdaniach.pl - zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam Ateny w ogóle Grecję. Bardzo dobrze się tam czułam na wakacjach.

    OdpowiedzUsuń
  52. Byłam, podziwiałam, jadłam, ale loukumi jest dla mnie za słodkie. :)

    OdpowiedzUsuń

Gdzieś na świecie płacze mała panda ... Rozwesel ją - zostaw komentarz ❤