Merzouga. Tam gdzie błękit spotyka złoto

by - 18:29


Wyobraź sobie, że za każdym razem kiedy spojrzysz w górę widzisz bezkres błękitnego nieba, a pod twoimi stopami rozciąga się sięgająca po horyzont pustynia. W takim właśnie miejscu położona jest Merzouga; miasteczko leżące na południowym zachodzie Maroka przy granicy z Algierią.

Mimo, że Merzouga jest miastem turystycznym, ja wybrałem się tam w zupełnie innym celu. Nie mniej jednak poza pracą udało mi się zwiedzić tą miejscowość, spróbować lokalnych potraw (pisałem o nich tu) oraz poznać tamtejszą kulturę.
Merzouga

Merzouga

Merzouga

Merzouga

Merzouga

Główną atrakcją miasta jest piaszczysta pustynia Erg Chebbi znajdująca się tuż za miastem z imponującymi wydmami, z których można oglądać przepiękny zachód słońca.

Erg Chebbi

Erg Chebbi

Erg Chebbi

Erg Chebbi


Ci którym znudziło się chodzenie mogą zwiedzić obszar na grzbiecie wielbłąda. Istnieje wiele opcji takiej wycieczki. od kilkugodzinnych wycieczek, do kilkudniowych eskapad z noclegiem w obozie beduinów na pustyni. Ceny ustala się indywidualnie z przewodnikiem (pamiętajcie, aby się targować!).

Wielbłądy


Hotel Maison Adrar Merzouga
.

Większość mojego czasu spędziłem na otaczającej miasto pustyni, gdzie wraz z innymi geologami poszukiwaliśmy skamieniałości dewońskiej fauny, a w szczególności trylobitów w formacji Hamar Laghdad.
Phacops trilobite

Orthoceras łodzikowiec

Pustynia, okolice Hamar Laghdad

Hamar Laghdad, kopce mułowe Kess Kess

Hamar Laghdad, urwisko

Hamar Laghdad, kopce mułowe Kess Kess

Hamar Laghdad, kopce mułowe Kess Kess

Lacarriere des fossilles

Jaskinia w kopcu mułowym

Formacja Kem Kem

A Wy? Byliście w Maroko, czy może dopiero planujecie wyjazd?

Ekipa geologów Uniwersytetu Warszawskiego



Zobacz też

24 komentarze

  1. Niesamowite zdjęcia i miejsce...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie byłam w Maroko a jedynie w Egipcie. Fantastyczne krajobrazy pustyni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękne zdjęcia i ślicznie miejsce ;)
    http://gabrielakitablogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo, ale pięknie ♥

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam i jakoś nie planuje póki co ;) a widoki zarąbiste, zwłaszcza ten zachód słońca :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite i piękne miejsce! A te wielbłądy <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju jak tam pięknie, ale zazdroszczę takich widoków i takiej przygody! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia i niesamowite miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama bym się chętnie tam wybrała. ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie byłam ale po twoich zdjęciach wiem, że koniecznie muszę się tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite te skamieniałości- ale chyba, żeby je znaleźć to się trzeba nieźle namęczyć? :-)
    Temperatura na oko tak ze 40 stopni- mam rację?
    Widoki niesamowite, już samo zdjęcie pustyni i nieba tchnie spokojem i ciszą.....

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne zdjęcia. Fajnie, gdyby jednak były większe - znacznie łatwiej by się oglądało/czytało, bo po kliknięciu trzeba wracać do postu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, super zdjęcie, ale proszę zmień rozmiar, bo na miniaturacch są za małe, a po kliknięciu za duże i trochę niewygodnie się ogląda. Nie byłam jeszcze w Maroko, ale mam nadzieję odwiedzić w przyszłości! Nawet na te wakacje planowaliśmy, ale tęsknotą za ukochaną Portugalią jednak zwyciężyła!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne miejsce i te piękne zachody słońca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No i tam zdecydowanie muszę się kiedyś wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne miejsce, bajeczne. Zupełnie coś innego od tego, z czym mijamy się na co dzień. Kiedyś muszę się wybrać do takiego miejsca, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka bezkresna pustynia.. :) Bajka! Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie byłam, ale kiedyś będę. Znaleźliście coś?

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zdjęcia, pozdrawiam Daria 🙂

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna ta pustynia, naprawdę robie wrażenie. W Maroku byliśmy tylko w Marrakeszu, ale mamy nadzieję wrócić. Wtedy wybierzemy się na jakąś pustynie.

    OdpowiedzUsuń

Gdzieś na świecie płacze mała panda ... Rozwesel ją - zostaw komentarz ❤