Wiedeń w jeden dzień. Godzina po godzinie.

by - 09:48


 
wiedeń w jeden dzień

To miał być spokojny weekend w Bratysławie.  Tak planowaliśmy. Póki steward nie powiedział, ze nasz bus przejeżdża przez Wiedeń.  Szybkie spojrzenie na mojego towarzysza, i już wiem, że ten weekend nie będzie taki, jak sobie zaplanowałam.


Wiedeń w jeden dzień - godzina po godzinie.

Godzina 6.00 – Wysiadamy na dworcu. Chwila dezorientacji - w którą stronę teraz. Idziemy najpierw w lewo, ale za chwilę wracamy. Teraz w drugą stronę. Obok Wien Hauptbahnhof znajdujemy McDonald's - jedyną jadłodajnię czynną o tak wczesnej godzinie. Idziemy na śniadanie. Przy niezdrowym (aczkolwiek nawet zjadliwym posiłku) ogarniamy plan wycieczki.


wiedeń w jeden dzień

Godzina 7.00 – Po posileniu się kawą i czymś tam jeszcze kupujemy bilet (jednorazowy 2€), łapiemy pociąg i jedziemy w stronę Schön- brun.


Godzina 8.00 –Wysiadamy na stacji Penzig. Czeka nas kilkunastominutowy spacer. Po drodze do pałacu Cesarzowej mijamy urokliwe wąskie uliczki i piękny, zielony park.

wiedeń w jeden dzień

Zachwycamy się tą zielenią, której u nas w Polsce brak. łapiemy promienie słońca i słuchamy szumu drzew. Droga nam się trochę wydłuża, ale przecież mamy cały dzień przed sobą!

wiedeń w jeden dzień

Godzina 9.00 – Docieramy do pałacu,będącego dawną letnią (!) rezydencją rodziny cesarskiej. To jeden z najpiękniejszych budynków w stylu barokowym w Europie. Żona cesarza Ferdynanda II zleciła w 1642 roku budowę letniego pałacu na terenie będącym od 1569 roku w posiadaniu dynastii Habsburgów. Wtedy też po raz pierwszy nazwała budynek "Schönbrunn".  Pałac i ogród, budowane po oblężeniu tureckim od roku 1696, zostały całkowicie przekształcone za panowania Marii Teresy po roku 1743. Największą część roku Habsburgowie spędzali w niezliczonych komnatach, potrzebnych licznej rodzinie cesarskiej oprócz pomieszczeń reprezentacyjnych (więcej o pałacu mozecie przeczytać tutaj)

wiedeń w jeden dzień

W roku 1830 urodził się tu cesarz Franciszek Józef, który poślubił czarującą Sisi i którego panowanie przypada na lata 1848-1916. Monarcha spędził ostatnie lata swojego życia wyłącznie w pałacu, który już 2 lata po zgonie cesarza przeszedł w ręce administracji młodej republiki. Od tego czasu pałac jest ze względu na swoje historyczne znaczenie, swoje niepowtarzalne położenie i wspaniałe wyposażenie jednym z głównych zabytków Wiednia i dziedzictwem kultury UNESCO.

wiedeń w jeden dzień

Wejścia na teren budynku strzegą ogromne posągi sfinksów. Przepychamy się przez tłum japońskich turystów i docieramy na dziedziniec. Jest pewne, że godzina, a nawet dwie nie starczą, aby w całości zwiedzić pałac i jego okolice.

wiedeń w jeden dzień

Godzina 10.00 – Włóczymy się po okolicach zamku. Podziwiamy ogrody, fontanny, gołębniki oraz stare, romańskie ruiny. Teren jest dobrze oznakowany - co kilkadziesiąt metrów widnieją oznaczenia, wskazujące kierunki do kolejnych atrakcji na terenie pałacu.

wiedeń w jeden dzień

wiedeń w jeden dzień


Godzina 11.00 – Kupujemy pamiątki i wybierając jedyny słuszny środek transportu (czyli własne nogi ;) kierujemy się ku centrum miasta.

Godzina 12.00 – Po drodze mijamy urokliwe uliczki i kolejny park.

wiedeń w jeden dzień

 Naszym celem jest Loving Hut - restauracja serwująca wegańskie wersje azjatyckich potraw.

wiedeń w jeden dzień

Godzina 13.00 – Z pełnymi żołądkami ruszamy dalej. Przypadkiem trafiamy na Flohmarkt. Kolejną godzinę tracimy oglądając przeróżne starocie: płyty winylowe, zastawy stołowe, ubrania, biżuterię i kamienie.


wiedeń w jeden dzień

wiedeń w jeden dzień


Godzina 14.00 Trafiamy do centrum, a konkretnie w dzielnice muzeów - MuseumsQuatier. Całość zajmuje powierzchnię 60 tys. m2, co czyni ten kompleks jednym z największych tego typu na świecie. Z racji braku czasu pobieżnie przyglądamy się budynkom i idziemy dalej, w stronę starego miasta. 

wiedeń w jeden dzień

Godzina 15.00 – Podziwiamy konie krążące na placu przed Hofburgiem, czyli pałacem prezydenckim.

wiedeń w jeden dzień

 Do roku 1918 Hofburg był centrum olbrzymiego imperium cesarskiego Habsburgów. Pod ich egidą ukształtowano wspaniały areał, zaplanowany uprzednio z rozmachem jako „forum cesarskie” – począwszy od „Starego Zamku” (Alte Burg), pochodzącego z XIII wieku, aż po najmłodszą część kompleksu, powstałą około 1900 roku.

wiedeń w jeden dzień

Godzina 16.00 – Kilkadziesiąt minut później odpoczywamy na starówce, a później włóczymy się wąskimi uliczkami, podziwiając architekturę i szukając poczty.

wiedeń w jeden dzień

Godzina 17.00 – Dziwny, wybudowany w centrum miasta budynek Hunderwasserthaus, nie bardzo pasuje do otoczenia. Wybudowano go w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku, między ulicami Kegelgasse i Löwengasse. 

wiedeń w jeden dzień

Pomysłodawcą tego budynku, o nierównych podłogach i ścianach to Friedensreich Hundertwasser, austriak z żydowskimi korzeniami, zafascynowany  Gaudim, stąd też podobieństwa w architektonicznych wytworach obu panów. W sklepikach w okolicy Hunderwasserthaus można nawet nabyć repliki dzieł Gaudiego - m.in słynną jaszczurkę z Parku Guell.

wiedeń w jeden dzień

Godzina 18.00 – Prater - nasz ostatni przystanek. Miasteczko - z racji pogody - nie tętni życiem, chociaż na kilku atrakcjach bawią się pojedyncze osoby. żałujemy, ze zostało nam tak mało czasu do autobusu powrotnego, bo chętnie przejechalibyśmy się na diabelskim młynie (Reisenrad)  z którego można podwiać panoramę miasta. Krótko przed 19 udajemy się na dworzec, gdzie  czekać ma nasz autobus do Bratysławy

wiedeń w jeden dzień

wiedeń w jeden dzień

wiedeń w jeden dzień

Godzina 19.00 – chwilę po przybyciu na dworzec sprawdzamy dla pewności bilety. Okazuje się, ze są na 19:30, ale na następny dzień. Krótka wizyta na portalu przewoźnika skutkuje zażegnaniem kryzysu. Autobus podjeżdża, a my zajmujemy miejsca na samym końcu. Za półtora godziny będziemy w Bratysławie, Ze słuchawkami na uszach zapadamy w krótka drzemkę. Trzeba zregenerować siły - jutro czeka nas równie męczący dzień.


Nigdy nie myslałam, że tak duże miasto jak Wiedeń, da się ogarnać w jeden dzień... Ale jak widać - dla chcącego nic trudego.


Przydatna strona :
Oficjalny przewodnik online - https://www.wien.info/en

Więcej zdjęć z akcji Wiedeń w jeden dzień na naszym Instagramie


A Wy byliście w Wiedniu?



Zobacz też

67 komentarze

  1. Interesting post! Have a lovely Day!
    😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Great post, dear! I really like photos <3
    I'd be happy Friendship Blog / subscribed to your blogger!
    Have a nice day ♥
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Большое спасибо ♥

      Usuń
  3. Piekne miejsca, chętnie zobaczyłabym na żywo :) Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo jeszcze piękniejsze ♥

      Usuń
  4. Byłam w Wiedniu, widziałam te wszystkie miejsca. Pałac i otoczenie przepiękne ale jakoś mało ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze względu na wczesną porę ;D jak opuszczaliscmy teren zamku, ludzi było znacznie więcej ;)

      Usuń
  5. Ale tam jest pięknie! Nie byłam nigdy w/we Wiedniu, ale strasznie mi się tam podoba!
    Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję go odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, zeby się udało!

      Usuń
  6. Fajna forma postu :D A Wiedeń wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz stosowałam taka formę -zazwyczaj zostaję w jednym miejscu minimum dwa dni, ale teraz wyszło jak wyszło. Fajnie,że się przyjęło - będę tak pisać częściej (już niedługo).

      Usuń
  7. Super post, bardzo ciekawy, od dawna marzy mi się Wiedeń może dlatego pochłonęłam każde słowo i analizowałam każde zdjęcie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak na jeden dzień, bardzo dużo atrakcji zaliczone :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna wycieczka, zazdroszczę! Ja sama zamierzam jechać do Wiednia!

    OdpowiedzUsuń
  10. dużo ciekawych miejsc ;D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam ;* odwdzięczam się za każdą obserwację :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę, też bym chciała wiecej podróżować! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne miasto. Przyznam, że nigdy tam nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto! Na zdjęciach jest tylko mały ułamek, w rzeczysistości miasto zachwyca na każdym kroku!

      Usuń
  13. Zawsze chciałam tam pojechać. ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcia rewelacyjne,chciałabym tam być ❤

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż teraz żałuję, że jakiś czas temu moja wycieczka do Wiednia nie doszła do skutku :( Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś Ci się uda.

      Usuń
  16. Byłam w Wiedniu ale dosłownie kilka godzin, wypiłam kawę w kawiarni w centrum, odwiedziłam kilka miejsc i zakochałam się w tym miejscu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam dwa razy, i dwukrotnie na kilka(naście) godzin. Udało mi się zwiedzić tylko najwazniejsze miejsca.

      Usuń
  17. Wspaniała fotorelacja! Piękne miasto!
    Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię Wiedeń, miałam okazję być klika razy, to piękne miasto! A Twoje zdjęcia przywołują wspomnienia:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to był drugi raz. Obydwa spontaniczno-chaotyczne ;)

      Usuń
  19. Kilka late temu byłam w Wiedniu i zachwyciłam się tym miastem :) Również, byłam bardzo krótko - tylko na weekend i nie udało mi się zobaczyć wszystkiego, ale w pałacu byłam. Piękne miejsce :) Marzę, aby pojechać tam jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy tam nie byłam, ale wybrałabym się bardzo chętnie :) Miejsce piękne :)
    Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne widoki aczkolwiek ja nie lubię gdy coś idzie nie po mojej myśli :)
    Ps. Obserwuję na insta i tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjna wycieczka, zazdroszczę, tez muszę kiedys zwiedzić :)

    Zapraszam na bloga i wspólnej obserwacji
    Fashionlikealife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Byłam w Wiedniu i naprawdę mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale pięknie! Chciałabym się kiedyś udać do Wiednia, jak na razie nie miałam jeszcze okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze kiedyś Ci się uda - to piękne miasto ♥

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Wersal jest we Francji, post dotyczy zupełnie innego kraju ;)

      Usuń
  26. Urokliwe miejsce zwiedziliście:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam Wiedeń i często tam wracam. dzięki za wpis! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję jeszcze jedne wpis z Wiednia - an temat Schönbrunn. Zapraszam ;)

      Usuń
  28. Super relacja, piękne zdjęcia! Tutaj pewnie poszalała bym na targu staroci ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ♥ Bazar był świetny! Gdybym miała więcej czasu napewno znalazłabym kilka perełek!

      Usuń
  29. Byłam tam na wycieczce rok temu i zakochałam się w tym mieście! Szczególnie w tym cudownym pałacu <3
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rtez pierwszy raz byłam w Wiedniu na wycieczce ) Teraz chciałam zobaczyć to miasto na własną rękę ;)

      Usuń
  30. Nigdy nie była, ale z zdjęć widzę że jest tam pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie i przestrzennie, aż dech zapiera. Co za energiczna wycieczka.plan co do godziny.
    Chyba byłaś troszeczkę wyczerpana?
    Pozdrawiam
    zolza73.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Po przyjeździe do Bratysłąwy padłam jak zabita ;)

      Usuń
  32. Nie byłam tam jeszcze :)
    Wiedeń jest piękny i mam nadzieję że kiedyś tam pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się uda!

      Usuń
  33. Jak tam jest pięknie! Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetna relacja, piękne zdjęcia i ciekawe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  35. świetnie przygotowany post, brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pictures are perfect, I'm in love :O
    I'm now following you, follow me back if you want :)
    limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Od dwoch lat mamy w planach wyjazd Wieden-Bratyslawa, ale jakos sie tak nigdy nie sklada :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto - dużo ciekawych atrakcji w każdym z tych miast ;)

      Usuń
  38. W Wiedniu byłam tylko na jeden dzień, na meczu mojego klubu. Niezapomniana przygoda :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiedeń jest przepięknym miastem, większość z nas jednak mam wrażenie, wpada tam tylko na jeden dzień. Kiedys musze tam wybrać się na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń

Gdzieś na świecie płacze mała panda ... Rozwesel ją - zostaw komentarz ❤