W poszukiwaniu skarbów - wiedeński Flohmarkt

by - 12:22


Flohmarkt Wiedeń

Wyobraź sobie zwykły spacer po ulicach Wiednia - mijasz sklepy, knajpki i zwykłe kamienice. Aż nagle - niczym Alicja wpadająca do króliczej nory - trafiasz do zupełnie innego świata. Może to nie jest Kraina Czarów z książki Lewisa Carrolla  - nie ma tu złej królowej i małego prosiaczka - ale jest swego rodzaju magia, którą można uchwycić w starym lustrze odbijającym promienie słońca lub na kartkach starej książki niewiadomego pochodzenia.



Flohmarkt Wiedeń


Flohmarkt? A co to takiego?

Najprościej rzecz ujmując - to takie cykliczne zjawisko, podczas którego w jedno wyznaczone miejsce zjeżdżają się setki ludzi, którzy chcą kupić lub sprzedać różnego typu rzeczy.
Sprzedawcy wystawiają przedmioty już im niepotrzebne, a kupujący przechodzą się miedzy straganami w poszukiwaniu interesujących ich rzeczy.

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt w Wiedniu

Wiedeński pchli targ jest terenem niesamowitych i ciekawych odkryć. Spojrzenia kręcących się przechodniów przyciągają najdziwaczniejsze i zaskakujące rzeczy. Inne z kolei przywołują jakieś dawne wspomnienia. Oczom odwiedzających ukazują się najróżniejsze przedmioty wystawione na sprzedaż przez swoich właścicieli. Można tu znaleźć dosłownie wszystko: materiały, przedmioty codziennego użytku, skarby znalezione na strychu, stare winyle, książki, biżuterię, gadżety z ostatnich dekad, wyroby artystyczne z różnych kręgów kulturowych oraz rzeczy, których przeznaczenie pozostaje zagadką.

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Odwiedzających przyciąga magiczna aura wytworzona przez nagromadzone przedmioty. Fascynującym zajęciem jest przyglądanie się opalonym twarzom sprzedawców, którzy ze stoickim spokojem siedzą przed swoimi wystawami przedpotopowych sprzętów. Niektórzy zachęcają przechodniów do zapoznania się ze swoimi zbiorami, inni zupełnie ignorują otoczenie, skupiając wzrok na jakimś, tylko sobie znanym, punkcie w przestrzeni. Początkujących bywalców targu zdradzają głośne okrzyki zdziwienia, i uwiecznianie na fotografiach przepięknych i kolorowych (choć czasami nieco tandetnych wystaw).

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Słynny targ, odbywający się w scenerii secesyjnych budowli, jest miejscem spotkań miłośników wielokulturowego klimatu. Tworzy go mieszanka starych przedmiotów i młodych ludzi, a odwiedzanie targu jest wyjątkowym i niezapomnianym przeżyciem zarówno dla miłośników klimatu retro jak i ciekawskich turystów.


Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń

Flohmarkt Wiedeń


Zobacz też

30 komentarze

  1. ubóstwiam takie targi. W Lublanie wiele lat temu trafiłam na taki pchli targ. Wtedy tylko oglądałam, niczego nie kupiłam, dziś byłoby inaczej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry, miło mi poinformować, że wpis ten ukazał się dzisiaj na portalu PatiCafe.pl, pozdrawiam Patrycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas właśnie był targ świętojański - było mydło i powidło, perełki z PRL (i na tym kończyły się perełki) a ceny zabójcze. Za to miło zawsze popatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham takie targi, tyle perełek można kupić za małe pieniążki :D

    Super post, pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno na targu nie byłam :]

    OdpowiedzUsuń
  6. ale cuda można tam znaleźć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę wspomnień, kocham podróżować ❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie miejsca, szczególnie stoiska z porcelaną oraz winylami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zazdroszczę odwiedzania takich ciekawych miejsc :)
    http://kinasses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę tam kiedyś pojechać *.* kolejny podpunkt na listę podróżnika. Świetne zdjęcia

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam na niemieckich wydarzeniach tego typu. Odbywają się one praktycznie co niedzielę. Niestety, wciąż są ci sami wystawcy, więc już mi czubkiem głowy to wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moje pierwsze zetknięcie z flohmarktem też przezyłam w Niemczech, ale w moim przypadku wybór był mocno zróżnicowany.

      Usuń
  12. Uwiebiam takie targi! Ostatnio byłam w Trieście...Mąż nie mógł mnie odciągnąć od straganów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My odciągaliśmy siebie nawzajem, bo czas mieliśmy ograniczony, a to wszystko tak bardzo kusilo ...

      Usuń
  13. I love the work you do on your blog, I hope to see you on my blog very soon!!
    💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam flohmarkty. Zaliczylam po kilkadziesiat w kazdym z niemieckojezycznych krajow. Czesto mozna natrafic na swietne rzeczy. Nawet kiedys na moim blogu pokazywalam zdobycze ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe zdjęcia! :) Wow!

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna sprawa :) w Holandii uwielbiałam odwiedzać Freimarkty :) są bardzo podobne do tych wiedeńskich ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam takie jarmarki, można znaleźć sporo perełek:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oh tez kiedyś byłam na takim folwarku kupiłam waze za 2-3 euro bo mi sie poprostu spodobala ale jak się potem okazało Pan który sprzedawał nie miał pojęcia ze sprzedaje mi rzecz warta 8 tys euro... wiec zarobilam na tym . Gdyby nie mój wujek co zna się na tym sama nie miałabym pojecia ze tyle może być ona warta

    OdpowiedzUsuń
  20. O matko! To raj! Uwielbiam targi staroci! Szukam na nich głównie naparstków oraz holenderskiej porcelany z wiatrakami :)

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie miejsca. Co tydzien odwiedzam lokalną giełdę staroci i zawsze coś przygarnę stamtąd.

    OdpowiedzUsuń

Gdzieś na świecie płacze mała panda ... Rozwesel ją - zostaw komentarz ❤